درآمدزایی صنعت بذر مورد غفلت قرار گرفته است

بجنورد – ایرنا – معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی گفت: صنعت بذر در كشور ما مورد غفلت قرار گرفته حال اینكه این صنعت سومین گردش مالی را در جهان دارد.

به گزارش ایرنا، سیدباقر محمودی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس مركز تحقیقات و آموزش كشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی اظهار كرد: بذر از حوزه های بسیار پردرآمد كشاورزی است اما متاسفانه عمده نیاز كشور ما در این بخش از واردات تامین می شود.
وی بر تولید بذر در كشور تاكید كرد و افزود: این توانمندی و ظرفیت وجود دارد و مراكز تحقیقات كشاورزی باید به این حوزه، كه دارای سودآوری بسیار بالایی است توجه ویژه ای داشته باشند.
محمودی اظهار كرد: تشكل های دانش بنیان باید به این حوزه وارد شوند چرا كه اكنون با توجه به مسایل و مشكلاتی كه از ناحیه تحریم ها ایجاد شده، ما نیازمند تولید بذر مصرفی خود در داخل هستیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی گفت: سالانه تنها معادل 160 میلیون دلار بذر صیفی و سبزی وارد كشور می شود.

* كارشناس كشاورزی در قامت وزیر
معاون آموزش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی نیز با تاكید بر لزوم پهنه بندی عرصه های كشاورزی نیز گفت: هر كارشناس باید در قامت وزیر جهاد كشاورزی منطقه خود عمل كند.
علی اكبر مویدی افزود: كارشناسان باید اطلاعات و یافته های علمی و تحقیقاتی را وارد پهنه ها كنند و این امر باید اتفاق بیفتد و گرنه این سازمان به هدف غایی خود نرسیده است.
وی بر آموزش بهره برداران بخش كشاورزی تاكید كرد و افزود: در حوزه علمی و كاربردی بخش كشاورزی دیگر دانشجویی نخواهیم داشت و هدف اصلی ما آموزش بهره برداران و نیروها است.

*بارش 330 میلیمتر باران در خراسان شمالی
رئیس سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی نیز گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاكنون 330 میلیمتر باران در این استان باریده كه میزان و پراكنش بارندگی ها بسیار مطلوب بوده است.
عبدالله یوسفی افزود: پیش بینی می شود امسال 310 تا 330 هزار تن گندم در استان برداشت و 250 تا 270 هزار تن گندم مازاد از كشاورزان خریداری شود كه در مقایسه با سال گذشته رشدی چشمگیر خواهد داشت.

* لزوم ایجاد ایستگاه تحقیقات انگور در استان
رئیس سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی خواستار ایجاد ایستگاه تحقیقات انگور در این استان شد و افزود: وزارت جهاد كشاورزی پیش تر قول این كار را داده بود كه اكنون به مطالبه جدی كشاورزان تبدیل شده است.
در این آیین با قدردانی از خدمات علیرضا اسلامی، جلیل علوی به عنوان رئیس جدید مركز تحقیقات و آموزش كشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی معرفی شد.
خراسان شمالی 344 هزار هكتار عرصه كشاورزی دارد كه افزون بر 82 هزار بهره برداری بخش كشاورزی در آن فعالیت دارند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


تهران، خیابان استاد مطهری، بعد از چهارراه قائم مقام فراهانی پلاک334

صندوق پستی: 3619 ــ 15875

تلفن: 4 ــ 88833170

فکس: 88833179

ایمیل: commercial@igico.com

موقعیت ما


اینماد


تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت بین المللی بازرسی کالای تجاری می باشد.

سیم بکسل