میزان صادرات پتروشیمی با وجود تحریم ها کاهش نمی یابد

میزان صادرات پتروشیمی با وجود تحریم ها کاهش نمی یابد

معاون وزیر نفت گفت: با توجه به روابط خوب ایران با کشورهای جهان، مشکل و نگرانی بابت صادرات پتروشیمی نداریم و میزان صادرات محصولات پتروشیمی با وجود تحریم ها کاهش نخواهد یافت.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، رضا نوروززاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه نشست «تعامل و انطباق هوشمندانه صنعت پتروشیمی» در جمع خبرنگاران افزود: پیش بینی می شود که ارز صادراتی پتروشیمی ماهانه حدود یک میلیارد دلار باشد که بخشی از آن برای خرید تجهیزات و کاتالیست ها و سایر نیازمندی های پتروشیمی ها اختصاص می یابد و بقیه برای تامین ارز مورد نیاز کشور عرضه می شود.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره نرخ خوراک پتروشیمی ها گفت: قیمت فعلی نرخ خوراک پتروشیمی ها 3800 تومان است اما نرخ ارزی که پتروشیمی ها به بازار عرضه می کنند بر اساس وضعیت بازار ثانویه است؛ اینکه با این ارز چه اقدامی شود، بر اساس سیاست های بانک مرکزی است.
وی درباره تحریم های جدید علیه پتروشیمی بیان داشت: بر اساس تجربه های گذشته، باید خود را برای رویارویی با تحریم ها آماده کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: باید روابط خارجی ایران با سایر کشورها گسترش یابد تا آمریکا نتواند علیه ایران اجماع جهانی ایجاد کند.
نوروززاده ادامه داد: همچنین باید از ظرفیت های منابع داخلی و انسانی خود به شکلی استفاده کنیم که آسیب ها به کمترین میزان برسد.
وی افزود: در کشور توانمندی های زیادی وجود دارد و آمادگی کامل را داریم تا در مقابل فشارها، آسیبی نبینیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پارسال 12 میلیارد دلار صادرات پتروشیمی داشتیم و با توجه به روابطی که با دنیا داریم، نگرانی از بابت صادرات امسال نداریم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


تهران، خیابان استاد مطهری، بعد از چهارراه قائم مقام فراهانی پلاک334

صندوق پستی: 3619 ــ 15875

تلفن: 4 ــ 88833170

فکس: 88833179

ایمیل: commercial@igico.com

موقعیت ما


اینماد


تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت بین المللی بازرسی کالای تجاری می باشد.

سیم بکسل