پیروزبخت: در شرایط دشوار کنونی از استانداردها کوتاه نمی آییم

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «نیره پیروزبخت» امروز (سه شنبه) در حاشیه نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در جمع خبرنگاران افزود: شرایط سخت گیرانه استاندارد فقط برای یک موقعیت سخت و خاص نیست؛ استاندارد ویژگی قابل قبولی است که در همه شرایط باید رعایت شود تا سلامت و ایمنی مردم تضمین شود.

** تدوین بسته حمایتی «استاندارد» برای تجار در واردت و صادرات
وی اضافه کرد: در این ارتباط، اکنون بسته حمایتی مناسبی برای تولید داخل، واردات و صادرات تدوین کرده ایم که کار تجار و بازرگانان را راحت می کند.
معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: در این زمینه، بحث ثبت کالا و برند مطرح شده است؛ اگر یک واردکننده 2 بار از یک گمرک مشخص کالا وارد کرده باشد و مطابق استاندارد باشد، به او تسهیلات می دهیم و دفعات بعد کمتر ماندگاری در گمرک خواهد داشت.
پیروزبخت در ارتباط با تسهیلاتی که برای واحدهای تولیدی دیده شده است، گفت: وقتی واحد تولیدی، مواد اولیه و کالای واسطه ای وارد می کند، می تواند با اظهار انطباق و تعهد، کالا را ترخیص کرده و سپس، سازمان استاندارد کنترل ها را هنگام تولید انجام می دهد.
رئیس سازمان ملی استاندارد اضافه کرد: این فرآیند شامل خودروسازی ها برای واردات قطعات خودرو نیز می شود.
پیروزبخت همچنین در نشست امروز با یادآوری به تدوین 32 هزار و 500 استاندارد در کشور، گفت: همه استانداردهایی که برای بخش های صنعت و خدمات حائز اهمیت است، تدوین شده و از امسال تاکید خود را روی تجدیدنظر استانداردها می گذاریم و بر کیفیت و بروز کردن این استانداردها متمرکز می شویم.
معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی اقتصادی کشور، خیلی از استانداردها باید با شرایط روز کشور متناسب شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


تهران، خیابان استاد مطهری، بعد از چهارراه قائم مقام فراهانی پلاک334

صندوق پستی: 3619 ــ 15875

تلفن: 4 ــ 88833170

فکس: 88833179

ایمیل: commercial@igico.com

موقعیت ما


اینماد


تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت بین المللی بازرسی کالای تجاری می باشد.

سیم بکسل