واردات گوشت تا متعادل شدن قیمت ها در بازار ادامه دارد

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمود حجتی در نشست با رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شوای اسلامی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت:به دلیل نوسانات ارزی و قاچاق دام زنده از مرزهای غربی و شرقی کشور،افزایش قیمت گوشت قرمز اتفاق افتاد که با تدابیر اندیشیده شده و افزایش ۲۴ درصدی حجم واردات امیدواریم قیمت این کالا به تعادل برسد.

وی افزود:در حال حاضر گوشت وارداتی با نرخ تنظیم بازاری به صورت هدفمند در حال توزیع است و این روند ادامه خواهد یافت.

وزیر جهاد کشاورزی، ارزش تولید غذا در کشور را سالانه ۸۰ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت:برای این میزان تولید،سالانه ۱۰ میلیارد دلار نهاده های کشاورزی وارد کشور شده و حدود ۶ میلیارد دلار نیز صادرات داریم.

حجتی با اشاره به طرح های هشت گانه افزایش تولید محصولات راهبردی دربخش کشاورزی گفت:طرح ۱۰ ساله خوداتکایی ۷۰ درصدی در تولید روغن را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد:در سه سال اخیر تولید کلزا در کشور ۶ برابر افزایش یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی یکی از دستاوردهای بخش کشاورزی در سال های اخیر را افزایش تولید شکر و رسیدن به آستانه خودکفایی در این محصول عنوان کرد.

حجتی خاطرنشان کرد:تاکنون در سطح ۳۵۰ هزار هکتار در کشورهای قزاقستان،روسیه و آذربایجان قراردادهای بلندمدت برای کشت فراسرزمینی منعقد شده است.

در این نشست،رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد همکاری برای تامین و توزیع مناسب تر محصولات اساسی غذایی کشور عنوان کرد و گفت:در مدیریت تامین و توزیع کالاهای اساسی باید منافع تولیدکننده و مصرف کننده به صورت توامان توجه داشت.

محمدرضا پورابراهیمی تصریح کرد:استفاده از سامانه های اطلاعاتی و الکترونیکی در توزیع محصولات اساسی موجب افزایش نظارت و کاهش هزینهها خواهد شد.

همچنین در این نشست،سایر اعضای کمیسیون کشاورزی و مدیران ارشدوزارت جهاد کشاورزی به طور جداگانه دیدگاه های خود را در ارتباط با تنظیم بازار محصولات کشاورزی و غذایی ارائه کردند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


تهران، خیابان استاد مطهری، بعد از چهارراه قائم مقام فراهانی پلاک334

صندوق پستی: 3619 ــ 15875

تلفن: 4 ــ 88833170

فکس: 88833179

ایمیل: commercial@igico.com

موقعیت ما


اینماد


تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت بین المللی بازرسی کالای تجاری می باشد.

سیم بکسل