واردات مواد اولیه به مناطق آزاد بدون ثبت سفارش آزاد شد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا؛ مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی در این بخشنامه فهرستی از ۳۲۴۳ ردیف تعرفه‌ ای که ورود آنها به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی نیازی به ارائه ثبت سفارش ندارد را به گمرکات سراسر کشور ابلاغ و اعلام کرد: به منظور تسهیل در فرآیند تولید داخلی در کشور، واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی در چهارچوب فهرست اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت، براساس مقررات این مناطق و بدون ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است.

این بخشنامه شامل گمرکات اجرایی مستقر در مناطق آزاد کیش، قشم، چابهار، اروند، انزلی، ارس و ماکو و تمامی مناطق ویژه اقتصادی می شود.

متن کامل بخشنامه مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران خطاب به گمرکات کشور بدین شرح است: هیات محترم وزیران در خصوص تسهیل در فرآیند تولید داخلی در کشور و واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید به مناطق آزاد تجاری ‌- صنعتی و ویژه اقتصادی و نامه ۵ دی ماه ۹۷ وزیر صنعت، معدن و تجارت متضمن فهرست ۳۲۴۳ ردیف تعرفه‌هایی که ورود آنها به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی نیازی به ارائه ثبت سفارش ندارد ارسال و اعلام می‌دارد براساس مفاد بند یک مصوبه صدرالاشاره: “به منظور تسهیل در فرآیند تولید داخلی در کشور، واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی در چهارچوب فهرست اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت، براساس مقررات این مناطق و بدون ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجاز است. ” خواهشمند است دستور فرمایید با رعایت کامل مقررات بررسی و اقدام نمایند. بدیهی است ورود کالاهای فهرست مزبور به سرزمین اصلی از مناطق یادشده مستلزم رعایت کامل مقررات مربوطه می‌باشد.

ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران همچنین از اقدام اورژانسی گمرک برای تعیین تکلیف کالاهای انباشته شده در بنادر خبر داد و اعلام کرد: تیم فنی دفاتر ستادی گمرک به سرپرستی اینجانب از شنبه در بندر شهید رجایی مستقر می شود.

وی افزود: من به همراه مدیران و معاونین دفاتر ستادی از شنبه هفته آینده در گمرک شهید رجایی حضور یافته و مشکلات و مسائل گمرک مذکور را مورد بررسی قرار خواهیم داد. ارونقی گفت: انتظار داریم صاحبان کالا و مراجعین هرگونه مشکلی در روند انجام تشریفات کالاهای خود در تمامی رویه های گمرکی دارند به اینجانب منعکس یا در گمرک مذکور حضور داشته باشند تا به این مشکلات رسیدگی و در صورت امکان نسبت به رفع مشکل و در غیر اینصورت نسبت به پیگیری آنها از مراجع ذیربط اقدام شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


تهران، خیابان استاد مطهری، بعد از چهارراه قائم مقام فراهانی پلاک334

صندوق پستی: 3619 ــ 15875

تلفن: 4 ــ 88833170

فکس: 88833179

ایمیل: commercial@igico.com

موقعیت ما


اینماد


تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت بین المللی بازرسی کالای تجاری می باشد.

سیم بکسل