صادر کنندگان غیر نفتی کشور حمایت می‌شوند

صادر کنندگان غیر نفتی کشور حمایت می‌شوند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد نوری روز سه شنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان گلستان در گرگان اظهار داشت: شرکت در نمایشگاه خارجی، کاهش نرخ تسهیلات بانکی، بازاریابی و تحقیقات بازار و فعالیت های ترویجی از جمله اهداف اجرایی شدن این بسته حمایتی است.

نوری همچنین به صادرات و واردات کشور در سال جاری اشاره کرد و گفت: نیمه نخست امسال با وجود اعمال تحریم ها 50 میلیارد دلار واردات و صادرات از کشور انجام شد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران هم در این جلسه از آمادگی این بانک در ارایه خدمات بیشتر به صادرکنندگان خبر داد و گفت: مسایل و مشکلات صادرکنندگان استان گلستان پراکندگی ملی دارد که برای حل و تصمیم گیری به مسوولان بانک مرکزی و رییس مجلس شورای اسلامی منتقل خواهم کرد.
علی صالح آبادی همچنین از قول حمایت ویژه از صادر کنندگان استان گلستان توسط بانک توسعه صادرات ایران خبرداد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز خواستار ارایه سیاست مناسب برگشت ارز حاصل از صادرات کالا به کشور شد و گفت: نبود ساز و کار اصولی در این زمینه و وجودتحریم ها علیه ایران دغدغه اصلی صادرکنندگان است.
علی محمد چوپانی اظهار داشت: برنامه ریزی راهبردی و برخورد با تحریم ها در حوزه توسعه صادرات غیر نفتی بسیار ضروری است.
در این مراسم و با حضور استاندار گلستان از صادر کنندگان نمونه سال 97 استان گلستان تقدیر شد.
تنی چند از صادرکنندگان نمونه استان گلستان، ارایه وام کم بهره قابل رقابت رای توسعه و پایداری صادرات کالا، رفع موانع امکانات و زیرساختی برای حمل صادرات کالا از استان و لزوم انعطاف پذیری در سیاست کشور در حوزه قوانین و مقرارت صادرات کالا را از مسوولان مرتبط در حوزه صادرات خواستار شدند.
طبق گزارش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در استان گلستان بیش از 800 فعال اقتصادی کارت بازرگانی دارند.
استان گلستان از شمال با کشور جمهوری ترکمنستان، از جنوب با سمنان، از غرب با مازندران و از شرق با خراسان شمالی همسایه است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


تهران، خیابان استاد مطهری، بعد از چهارراه قائم مقام فراهانی پلاک334

صندوق پستی: 3619 ــ 15875

تلفن: 4 ــ 88833170

فکس: 88833179

ایمیل: commercial@igico.com

موقعیت ما


اینماد


تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت بین المللی بازرسی کالای تجاری می باشد.

سیم بکسل