سالانه حدود ۲۷۸ هزار تن سبزی و صیفی جات در اصفهان تولید می‌شود

احمد رضا رییس زاده روز یکشنبه در حاشیه بازدید از چند طرح کشاورزی شهرستان اردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: همچنین سالانه ۷۰ میلیون انواع شاخه گل و ۶۱ میلیون اصله درخت و بوته‌های زینتی در استان اصفهان تولید می‌شود.

وی میزان گلخانه‌های استان اصفهان را یک هزار و ۸۴۱ هکتار برشمرد و افزود: از این مقدار یک هزار و ۶۷۰ هکتار به کشت سبزی و صیفی و بقیه به کشت انواع گل و گیاهان زینتی اختصاص دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با توجه به سیاست‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد میزان گلخانه‌های استان اصفهان تا پایان سال جاری باید ۶۰۰ هکتار افزوده شود.

وی با اشاره به پرداخت ۸۵ درصد هزینه‌های ساخت گلخانه به صورت تسهیلات بانکی، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون درخواست ۱۲۶ طرح جدید ساخت گلخانه به مساحت ۹۱ هکتار به جهاد کشاورزی استان تحویل شده که برای آنها ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

رییس زاده با بیان اینکه قیمت محصولات گلخانه‌ای امسال ۳۰۰ درصد افزایش یافته است، تصرح کرد: سیاست دولت توسعه کشت گلخانه‌ای است.

شهرستان اردستان دارای ۱۴ هزار هکتار زمین زراعی و بیش از ۶ هزار هکتار زمین باغی است که سالانه ۳۱۰ هزار تن محصول زراعی و باغی تولید می‌کند.

این شهرستان اردستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


تهران، خیابان استاد مطهری، بعد از چهارراه قائم مقام فراهانی پلاک334

صندوق پستی: 3619 ــ 15875

تلفن: 4 ــ 88833170

فکس: 88833179

ایمیل: commercial@igico.com

موقعیت ما


اینماد


تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت بین المللی بازرسی کالای تجاری می باشد.

سیم بکسل