راهکار تنظیم بازار نهاده‌های دامی چیست؟

اقتصاد آنلاین- سپیده قاسمی؛ آخرین باری که واردکنندگان با خودداری از عرضه نهاده‌های دامی، به بازار این محصولات شوک واردکرده و قیمت آن را 25 درصد افزایش دادند به چند روز پیش برمی‌گردد. این اتفاق تازگی ندارد و وارکنندگان بزرگ نهاده‌های دامی به عنوان بازیگران اصلی تامین و عرضه این کالاها در این سال‌ها بارها و به بهانه‌های مختلف بازار نهاده‌های دامی را برای سود بیشتر خود در شرایط بحران قرار داده اند و شرایطی که می‌توان آن را جنگ بر علیه تولید ملی دانست.

فعالان حوزه دام و طیور خروج این بازار از انحصار تعداد معدودی واردکننده را راهکار مقابله با سودجویی آن‌ها می‌دانند، راهکاری که برای عملی شدن آن نیاز به همکاری دولت و وزارت جهادکشاورزی است.

محمد یوسفی، رییس انجمن صنفی مرغ گوشتی ایران در اینباره به خبرنگار اقتصاد آنلاینگفت: برای تنظیم بازارنهاده‌های دامی لازم است زیر ساخت‌های حضور افراد توانمند در تامین ارز، در بخش واردات نهاده‌های دامی آماده شود.

وی ادامه داد: بخش مهمی از این زیر ساخت‌ها در وزارت جهادکشاورزی آماده می‌شود.

یوسفی توضیح داد: معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند با انعقاد قرارداد با افراد توانمند در حوزه تامین ارز اجازه واردات نهاده‌های دامی را برای آنها صادر کنند .

وی اضافه کرد: همچنین این معاونت باید ضمانت پرداخت ارز دولتی به این واردکنندگان را پس از ورود کالا بدهد.

به گفته یوسفی؛ روش کار به این شکل خواهد بود که تجاری که توانایی ارزی دارند ابتدا اقدام به واردات کرده و سپس بر اساس قرارداد منعقد شده ارز دولتی دریافت می‌کنند.

رییس انجمن صنفی مرغ گوشتی ایران تاکید کرد: صدور این اجازه نامه‌ها تا زمانی که بازار نهاده‌های دامی به حالت عادی بازگردد ادامه پیدا کند.

بر اساس این گزارش؛ با فراهم شدن حضور تعداد بیشتر تجار در بخش واردات نهاده‌های دامی،  بازار این کالاها از انحصار خارج شده و با افزایش عرضه کاهش نرخ اتفاق خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


تهران، خیابان استاد مطهری، بعد از چهارراه قائم مقام فراهانی پلاک334

صندوق پستی: 3619 ــ 15875

تلفن: 4 ــ 88833170

فکس: 88833179

ایمیل: commercial@igico.com

موقعیت ما


اینماد


تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت بین المللی بازرسی کالای تجاری می باشد.

سیم بکسل