دستورالعمل جدید گمرک برای تسریع تشریفات گمرکی کالاهای اساسی

«مهرداد جمال ارونقی» ضمن اعلام این خبر به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: براساس این بخشنامه در صورت ارایه درخواست از سوی صاحبان کالا باید با حمل یکسره کالای موضوع اظهارنامه موافقت شود؛ البته که دریافت و ارائه مجوزهای قانونی مربوط به اظهارنامه به صورت سیستمی قبل از خروج کالا الزامی است.

وی ادامه داد: همچنین لازم است دستگاه‌های متولی صدور مجوزهای قانونی از جمله استاندارد، جهاد کشاورزی، بهداشت و … نسبت به نمونه برداری کالاهای موضوع اظهارنامه بر روی کشتی حامل کالا قبل از تخلیه و یا هنگام تخلیه کالا اقدام کنند.

به گفته ارونقی، در صورت قرارگیری اظهارنامه این اقلام در مسیرهای زرد و قرمز اظهارنامه به صورت تصادفی، کارشناسان و متصدیان رسیدگی‌کننده باید نسبت به بررسی و انجام تشریفات گمرکی این اظهارنامه با رعایت قوانین و مقررات مربوطه در حداقل زمان ممکن و در خارج از نوبت اقدام کنند.

معاون گمرک خاطرنشان کرد: بر اساس این بخشنامه، در صورت انقضای مهلت مندرج در مجوزهای ثبت سفارش این کالاها، لازم است نسبت به پذیرش مجوزهای ثبت سفارش ارایه شده بدون تمدید مهلت مذکور با رعایت سایر مقررات مربوطه اقدام شود.

به گفته وی حتی در صورت ارائه درخواست از سوی صاحبان کالا، لازم است با خروج شبانه روزی این اقلام حتی در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری با رعایت سایر مقررات موافقت شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


تهران، خیابان استاد مطهری، بعد از چهارراه قائم مقام فراهانی پلاک334

صندوق پستی: 3619 ــ 15875

تلفن: 4 ــ 88833170

فکس: 88833179

ایمیل: commercial@igico.com

موقعیت ما


اینماد


تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت بین المللی بازرسی کالای تجاری می باشد.

سیم بکسل